user_mobilelogo

Arie den Draak

Arie den Draak, manager e-commerce

Specialist in online communicatie en webbeheer

Onderscheid op internet

In 2013 werden alleen al in Nederland 23 duizend webwinkels geteld (Bron: CBS). Dit aantal nam in 2018 toe tot 37 duizend stuks. Het is relatief eenvoudig om zelf een webshop te starten, de belangrijke vraag is echter hoe wordt je gevonden tussen die 37.000 anderen? Vergeet niet dat op het internet met even groot gemak uit andere landen wordt gekocht. De concurrentie is enorm! Waarom kiest een bezoeker er voor om bij jou te kopen en niet bij die ander? Aan welke wettelijke normen moet de site voldoen? Graag help ik je hiermee verder.

Zélf een webshop bouwen?

Tal van online service diensten bieden een (gratis) software aan om 'binnen enkele minuten' een webshop werkend te hebben. De ene software biedt meer mogelijkheden dan de andere. Al ziet de 'voorkant' er fraai uit, je hebt er niets aan om door Google gevonden te worden en op pagina 53 vermeld te staan. In zulke gevallen is goedkoop dus duurkoop.

Online advies

Gedegen voorbereid starten is de enige optie om een webwinkel te starten die kans van slagen heeft. Arie den Draak adviseert op dit gebied en treedt ook op als projectleider de webwinkel tot stand te laten komen. Daarna begint het dagelijkse werk van de manager e-commerce. Deze houdt scherp bij welke producten of aanbiedingen het eerst moeten worden getoond. Een doorlopend dynamisch proces waarbij statistiek een belangrijke rol speelt om tot de juiste keuzes te komen.

Praktijkervaring werkt!

Met decennia lange voortraject in "reclame en marketing" bouwde Arie den Draak een brede commerciële kennis op. Dit combineert hij met een praktische technische vaardigheid in webbouw- en beheer. Meerdere webshops heeft hij ingericht, onderhouden en verbeterd (zie de portfolio).

Waar ligt de grens?

Juist omdat er gedegen kennis is van de techniek, zal Arie op het juiste moment aangeven wanneer er ad hoc externe specialisten moeten worden ingezet om het gewenste resultaat te behalen.
Een plezierig neveneffect van zijn inzet is dat meerdere malen forse kostenreductie kon worden gerealiseerd voor de opdrachtgever door de site veel gunstiger op te bouwen.

Waarom Arie den Draak vragen als e-commerce manager voor jouw website?

Beheer en bewaking
Nieuwe initiatieven
Welke prioriteiten?
Klant of bedrijf centraal?
Wanneer is er sprake van succes?
Hoe nu verder?

Mijn inzet heeft meerdere malen forse kostenreductie opgeleverd voor langere termijn!
~ Arie den Draak